Sunday, January 29, 2017

Sombong dan perfectionist

Bismillah, assalam..

Tujuan pOsting nieyh .

Aku tulis pOst ni dengan niat akan dijadikan review atau muhasabah diri pada masa akan datang.

Nanti Insyaa ALLAH bila aku baca balik pOst nieyh, aku dapat reflecT something dan belajar sOmething.

What I found in yOu?

I found that you are :
1) *sOmbong* -memandang remeh orang lain, meremehkan apa yang orang lain cakap.
2) *perfectionist* - a person who refuses to accept any standard short of perfection.
Mudah sangat terasa biLa orang sebut keburukan kau.

What I've fOund in myseLf?
I found that I can't accept you, same as you can't accept me.

Salah tafsir.
Bila niat kita disalahtafsirkan disebabkan penyampaian yang lain macam, aku mmg suka melain macamkan cara penyampaian, dah tu tersalah tafsir, mmg otak mu lembap erk? haha, I need otak yanng cergas n lincah mentafsir bayangan. Kesimpulan, otak laki n otak pOmpuan tak sama. Pompuan kena direct, tak boleh berbelit, berkias, bersirat bila cakap ke apa ke ngan lelaki okay.

Rumusan.
Aku harap korang dapat mensimulasikan otak korang rumusan kepada apa yang aku sampaikan, jangan main tadah je apa yang aku tulis niey, sampai korang berprasangka buruk dekat org sombong haha, buat masa ni anggap dorang tak wujud dalam hidup korang .. krik.. ??

Sebijik pOst blog dan sebuah buku.
Post ni tak cukup panjang, seqadar mengambil sedikit waktu dalam seharian yg ada 24jam. Sepatutnya sesuatu penulisan tuh boleh dijadikan sebuah buku, sebab pengisian terlalu banyak yang boleh dirangka dan dan dan ditaipkan dan bye.

Tukang karut.
Terima kasih kerana menggelarkan aku tukang karut wahai anak cucu adam, dan sesungguhnya sepatah haram pun kau tak tahu hakikat karutan aku itu. Pernah ke kau baca semua tentang diri aku bLog ke apa ke, dan membuat rumusan tentang aku sebelum mengata aku?? aku sebenaqnya nak kata kau jugak tukang ***, tapi hakikatnya ialah orang hanya mampu mengata tanpa dia tahu hakikat yg sbenar maQam kita ni sbenarnya tingkat mana di sisi ALLAH. Aku adalah aku, terima atau diam tanpa mengata.

Sporting.
Menerima dengan hati terbuka,
menegur dengan rasa sayang,
berkata/mengata dengan ketahuan hakikat.
Aku penah hidup ngan orang sensitip, bOsan+tak cerdas pale otak.

No comments:

Post a Comment