Tuesday, June 3, 2014

Pembesaran

assalamualaikum,

nak tulis diari sikit hehe,
di saat aku membesar, aku membesar dengan melihat, mendengar, dan merasakan penindasan,
ketika itu aku masih kecil mendengar penindasan,
dan tidak ada pembelaan,
aku merasa sangat sedih dengan perkara itu,
pada masa itu tidak lah pandai aku meluahkan,
maka tidak lah juga ada pembelaan,
hanya mampu ku bertahan,
memendam rasa, jiwa yang tersiksa,

tidaklah dapat ku ungkapkan di sini,
apakah perkara-perkara itu,
nyawa yang paling aku sayang,
kebahagiaan aku,
penenang jiwa aku,

:)

seiring dengan pembesaran,
ilmu di dada sedikit bertambah,
di beri izin mengenal esa ALLAH,
keadilan NYA, rahmat NYA,

semoga rahmah terus melimpah,
kepada Tuhan sahaja berserah.

nota: aku cuma teringat peristiwa lama,
tapi semua perkara ni, bukan lah alasan untuk tidak terus kuat melangkah ke hadapan.
:) jawapan persoalan yang menenangkan para jiwa2 keresahan.


No comments:

Post a Comment