Tuesday, July 12, 2011

SAHABAT

salam, masihku ingat dalam kereta kancil bapaku kami memasuki gate sekolah hari pertamaku ke sekolah Samtkkb, kulihat papan tanda menulis kalimah, 'سبحان الله''لاإله إلا الله' hatta bau sekolah pun aku masih ingat.. kadang bila lalu kat kaki lima tuh, bau sekolah atas bukit dkt ngan ldg getah menyebabkan jntungku berasa cuak spertimana kali prtama melangkah ke sekolah itu.

haha, ianya sgt berbeza dri sekolah rendah of course.. ak yg masih kecil molek terpaksa berdikari mghadapi sistem dan jadual yg berbeza dri skolah rendah.. kalo dekat sekolah rendah, rumah dekat time koko balik rumah dulu.. tapi time skolah menengah solat semua dekat ASRAMA, tapi ak budak luar bukan budak asrama, kesian kat i masa first amik wudhu' kat surau asrama, tudung labuh i terjatuh dibelakang tembok.. huhu, maka dari situ ak mengenali seorang kawan namanya NILA SURIA.. dia yg tolong ambilkan tudung i.. dari prkenalan tu kami pun rapat.. kami saling brtnya tntg subjek dan brsaing dlam exam.

namun trdapat sdikit konflik hati tanpa kata2 shingga dia brpindah ke sekolah lain.. tapi konflik tu hanya hal zaman2 comey2 smpai skunk ak rndu dia sbagai seorang sahabat yg ak rapat.. walau dia tak tahu atau dah lupa akan keakraban ini pada suatu masa dahulu..

Kami banyak terpisah sewaktu form4 apabila masing2 berjaya dan membawa diri... sungguh, form4 hidup ak berubah sikit masuk geng yg lain.. geng lama semua dah pindah.. trdapat juga konflik hati kerana ak pendiam dan ak tak suka bebas time tu. pape pun ATIQAH aku takkan penah lupa akan keakraban kita pada suatu masa dahulu.

seterusnya di PLKN Nilam Ehsan, Bidor, Perak.. ak mghdapi hari2 yg penuh disiplin dan perlu perform diri dalam setiap aktiviti;wajib. di sebelah katilku WANA aku juga takkan pernah lupa mndapat teman sepertimu ak brsyukur dgn takdir pertemuan ini walau kini kita tidak pernah lagi akan dapat bersama.

INTEC, Shah alam, ak juga kagum dgan seorang gadis sebayaku yg kini berada jauh dari pandangan, Mesir. Aku merindui TIPAH walau dia tidak tahu akan hatiku walau dia sudah lupa akan keakraban ini suatu masa dahulu, ak cuma mengagumi akan manusia2 yg ditakdirkan begitu prwatakan, bakat, ktabahan dan sbagainya..

DI SINI, kadang sudah lama baru aku menyedari akan kewujudan insan2 istimewa di mataku, ya Rob... ak senang dgn takdirmu.. kuatkan aku.. jgan lalaikan daku.. tabahkan aku.. lindungi diriku dari kejahatan diriku..

tEMan2 lain juga aku tidak lupa, byak juga ingiku sbut kalo ada masa inginku sebut satu persatu kenangan ku dengan mereka.. kamu semua juga baik.. jgn terasa kalo tidak disebut haha, sayang kamu semua!!! sahabat2 semua yg pernah brkawan dan mengenali diriku PASTI AL-AMIN,SK KUALA KUBU BHARU, SRA KKB, SAMT KKB, PLKN NILAM EHSAN, INTEC SHAH ALAM, YARMOUK UNIVERSITY, SAYANG KAMU SEMUA!!1

No comments:

Post a Comment