Friday, August 15, 2014

Cuaca mendung


assaalam, pagi ni bangun hujan maaa~~!!

mendung ja,

cuaca boleh mem pengaruhi emosi kot..

contohnya cuaca panas terik kat arab sana tu haa menyebabkan arab suka mengamuk, hehe..

-------------------

so pagi ni mendung marilah berdoa (hujan ini mmbawa rahmat) dan mencari kerja...
------
cilok words - Setiap apapun pekerjaan kita, maka berusahalah untuk menjadi berkat bagi orang-orang yang dilayani.


Thursday, August 14, 2014

Salad sihat

Assalamualaikum, salam kesejahteraan ke atas kamu !

Memakan sayuran atas dasar khasiat dan kebaikan
bukan atas dasar sedap or whatsoever~

Bahan2nya:

*rebus dan potong dulu. 
-Carrot
-BrokoLi
*potong 
-tomato
-jeruk zaitun hitam -I beli kat Jordan hari tu okay
-daun sup tapi mcm bukan daun sup rupa sama
Fish chip, Salad, Mashed potato
*letak 
-garam
-lemon diperah
- minyak zaitun
-sebuk lado hitam

Saturday, August 9, 2014

Letihnya

xda tukang kemas, ada benda lain yg aku lebih suka buat dari mengemas, tapi kena jugak kemas rumah , sbb ad tukang sepah, tukang bising, tukang pemalas, segala2nya ada.

takpe kalo letih rest dulu, pastu ...
Tuhan tahu..

Erm, jgn suruh aku makan macam2.. kalo ak nak ak amek, perOt ni bukan nye besar walaupun kantung perot tu boleh mengembang.

Kita tido sat..

padahal letih sebab seharian kat P.S Samy kursus pkOL
9am-4:30pm..

Pastu solat zohor kat surau dia di timur hujung dunia jauh betOL, dah tu kantin dia belah barat.

Masa solat tu ado la y dok jadi imam ngan makmum sorang , bagoih la.. yang lain tak pegi solat pu  aku tengok.. semayang balim rumah agaknya.. biasa la ko nak expect dorang ape?
aku pun dah besor takdo laa nak pelik ngat.

tido sat ngatok, 10:47pm

oh btw, baru I perasan pms la.. the pre-menstrual syndrome..

Tuesday, August 5, 2014

sewa


Cepat la nak sewa bibik,
aku dah semakin kurus x cukOp tenaga haha..

okay dah daftar belajar memandu,
aww cuak erw basic cam ape jew~

Monday, August 4, 2014

Apa yang tersembunyi


Apa yg tersembunyi ttg agenda si zionis israel dan amerika.

bawak2 muhasabah..
amek tahu, kat FB melambak, lain2 sumber,
cuma kena tahu yg sebetolnye apo..

kalo xtau, boleh je cakap, tapi jgn byk ckp apa y kau tak tau ok.

saranghea~

Saturday, August 2, 2014

Nasi Goreng udang kering

Yeayh, assalamualaikum..
Perencah nasi goreng nieyh ialah
udang kering bLend
dan jugak sedikit beLacan...
Bawang,
Cili blend sikit,
kicap,
telur hancOr,
carrot, goreng dulu.
hirisan daun sup kaLo ada.
petua: kalo nasi tuh cam keras, tabah la air sikit tau. :)

Friday, August 1, 2014

Spaghetti kuah putih

Spaghetti kuah putih atau fettucini kuah putih,
Cara-cara nya ialah:
1) masukkan butter 150gram kot, tumis bawang, then sosej/ayam + ikan tuna.. next cendawan. bagi masak ok.
2) Masukkan susu cair OR susu segar 500ml.
3) Krim cendawan, garam sikit,
4) keju tu letak 4 keping? lagi banyak lagi sedap lagi `elok` untuk kesihatan.
4) haa LADA HITAM, last skali oregano noooo.
0) Jgn lupa rebus spaghetti nye au..